משכנתא לבניה עצמית

אחד ההבדלים המשמעותיים בין רכישת דירה מוכנה לבין בנייה עצמית הוא היכולת לדעת מה הסכום הסופי אותו תצטרכו לשלם. ולכן כדאי לתכנן את המשכנתא לבנייה עצמית שתהיה מותאמת אליכם ולשוק הדינאמי

אני מניחה שאתם רוצים לבנות בית אך אין בידכם את כל הסכום לבנייה. הגעתם לשלב שבו אתם רוצים לבנות את בית חלומותיכם, בהחלט חלום לגור בבית שאתם בונים ומעצבים בדיוק למידות שלכם.
אבל חשוב שתדעו שבנייה עצמית שונה מרכישת בית מוכן וכדאי להתכונן לאתגר הזה בקפידה.

לפני שנכנסים לתהליך של משכנתא לבנייה עצמית יש כמה דברים שחשוב להבין מראש:

הערכת מצבכם הפיננסי: 

כמו בכל משכנתא גם פה צריך לתכנן אותה נכון ולקחת בחשבון את התנודתיות שעלולה להיות לנו בחיים, כל מיני שינויים עתידיים שעלולים לקרות לנו.
מפה נצא לדרך ונבחן את מקורות ההכנסה הקיימים וההון העומד לרשותכם ממקורות שונים. 

תיאום ציפיות: 

חשוב להבין שבבנייה עצמית בשונה מרכישת דירה מוכנה התקציב יכול להתפזר ולהבין שחלומות לחוד ומציאות לחוד (אולי לא מתאים לבנות בריכה כרגע 🙂 ) וכרגע נשלם על מה שיכולים ותמיד אפשר להשתדרג. 

כלכלת המשפחה: 

חשוב מאוד להתאים את המשכנתא אליכם, לצרכים שלכם, לאופי שלכם, ליכולות שלכם ורק אחרי ניתוח מעמיק להרכיב לכם משכנתא שתהיה מותאמת אליכם.

בית בבנייה עצמית מורכב מעלות הקרקע, עלות חומרי הבנייה ועלות כוח האדם. במקרה הזה אחד ועוד אחד לא שווה שתיים מאחר והעלות הסופית היא יותר גבוהה ממה שתחשבו בהתחלה.
במהלך הבנייה תצטרכו להוסיף ככל הנראה תשלומים שלא לקחתם בחשבון מלכתחילה וצריך להערך לזה מראש.
ולכן חשוב לתכנן מראש עד כמה שניתן את מרכיבי העלויות: עלות רכישת הקרקע ואם נדרש הוצאות פיתוח נוספות, עלות הבנייה בפועל והוצאות שונות (כגון מיסים שונים, דמי הסכמה למינהל מקרקעי ישראל, ציוד שצריך לבית כגון מטבח, מזגנים, פיתוח שטחי חוץ  וכו׳). ולתכנן את התקציב בקפידה ובחכמה.

משכנתא לבניה עצמית חייב לעשות בליווי איש מקצוע שיגבה אתכם ויעזור לכם לחסוך בעלויות, לקבל הערכת מצב נכונה ויתמודד עבורכם עם הבנקים השונים. 

אני מזמינה אתכם לקבוע עכשיו פגישת יעוץ ולתכנן יחד את בית חלומותיכם.