ישראל מתמודדת עם משבר חובות מחריף.

נכון לאפריל 2024, כ-39% מהאוכלוסייה (2.49 מיליון לקוחות) נמצאים במינוס או באוברדראפט מתמשך. היקף האשראי של משקי הבית עלה ל-230 מיליארד שקל, גידול של 8% מתחילת השנה. הפער בין הריבית על המינוס (11.64%) לבין הריבית על פיקדונות (כ-3%) מחמיר את המצב.

 

האשראי הצרכני גדל פי ארבעה ב-15 השנים האחרונות, כאשר בנק הפועלים ובנק לאומי מעניקים את מרבית ההלוואות. לכל מבוגר עשירי בישראל יש תיק בהוצאה לפועל, מה שמדגיש את חומרת המצב.

 

מומחים קוראים לשינויים מהותיים בגישה לחובות ולשיקום כלכלי. ההמלצות כוללות הגבלת האפשרות של משקי בית להיכנס ליתרת חובה, הקפדה על בדיקת יכולת ההחזר של לווים, ורפורמה בתהליך השיקום הכלכלי. מוצע להגביל את תקופת ההחזר למקסימום 36 חודשים ולהתאים את שיעור הפירעון ליכולת האמיתית של החייב. שינויים אלה עשויים ליצור מערכת הוגנת יותר שתאפשר לאנשים לצאת ממעגל החובות ולשקם את מצבם הכלכלי.

 

אני יודעת שלהיות בחובות זה מצב מלחיץ ומכביד. הדאגה התמידית לגבי כיצד לשלם את החשבונות, החשש מפני שיחות טלפון מנושים, והתחושה שאתם מאבדים שליטה על חייכם הפיננסיים – כל אלה יכולים להיות מתישים נפשית ורגשית. אתם עשויים להרגיש בושה, חוסר אונים, ואפילו ייאוש. אולי אתם מוצאים את עצמכם מסתירים את המצב ממשפחה וחברים, מה שרק מגביר את תחושת הבדידות.

 

אבל חשוב שתדעו – אתם לא לבד. מיליוני ישראלים מתמודדים עם אתגרים דומים, ויש דרכים לצאת מהמצב הזה.

 

פתרון מומלץ: אם יש לכם דירה או בית, שקלו להשתמש באיחוד הלוואות. זו יכולה להיות דרך יעילה לארגן מחדש את החובות שלכם ולשפר את מצבכם הפיננסי. אני ממליצה לפנות אליי להתייעצות בנושא. כיועצת משכנתאות מנוסה, אוכל לעזור לכם לבחון את האפשרויות ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

 

זכרו, כל מצב פיננסי הוא ייחודי, ופתרון מותאם אישית יכול לעשות את ההבדל. אל תהססו ליצור איתי קשר לייעוץ. יחד, נוכל לעבוד על תכנית שתעזור לכם להתמודד עם האתגרים הפיננסיים ולבנות עתיד כלכלי יציב יותר. אתם לא חייבים להתמודד עם זה לבד – אני כאן כדי לעזור ולתמוך בכם בדרך לשיקום כלכלי.